اجرای نمای ترکیبی

اجرای نمای ترکیبی

اجرای نمای ترکیبی
اجرای نمای ترکیبی

مصالح اجرای نمای ترکیبی ورق کامپوزیت و سنگ

اجرای نماهای ترکیبی با استفاده از متریال های­ مختلفی انجام می‌­شود که هر کدام هزینه خود را دارند و بر هزینه کل تاثیر می­‌گذارند.
نمای کامپوزیت و سنگ با استفاده از متریال­‌های زیر اجرا می‌شود.
هر کدام از این متریال‌ها با توجه به تنوع و کیفیت، قیمت‌های متفاوتی دارند.

  • ورق کامپوزیت
  • سنگ نما
  • پروفیل فلزی برای زیرسازی نمای کامپوزیت
  • نبشی
  • پیچ و پرچ

انواع اجرای نما ترکیبی با آجر

به دلیل وجود منابع گسترده خاک رس در ایران، آجر یکی از قدیمی ترین و فراوان ترین مصالح مورد استفاده در نماکاری است. نمای آجری بیستر در ساختمان هایی با کاربری فرهنگی، مسکونی و کلیه ساختمان هایی که ارتفاع زیاد یا سطح وسیع نماکاری ندارند، توصیه می شود. آجر مصالحی با ابعاد کوچک است، بنابراین در ساختمان هایی با سطح نمای وسیع زمان بر است و جلوه زیبایی ندارد. در ادامه مطلب با انواع اجرای نمای ترکیبی با آجر آشنا می شویم.

 

نمای ترکیبی آجر و سنگ

آجر مقاومت چندانی در برابر یخبندان و رطوبت ندارد. این عوامل محیطی باعث ایجاد شوره و تخریب آجر می شوند. بدین منظور سطوحی که به سطح زمین نزدیک است و یا لبه های پنجره ها که احتمال نفوذ رطوبت وجود دارد، بهتر است از سنگ برای نماکاری استفاده کرد.

نمای ترکیبی آجر و چوب

به دلیل کوچکی قطعات آجر در نماکاری، استفاده از آجر در نماهای وسیع خسته کننده به نظر می رسد و کوچک بودن قطعات، وسیع به نظر رسیدن سطوح را تشدید می کند. بدین منظور می توان از چوب برای ترکیب با آجر استفاده کرد. در اجرای نمای ترکیبی ، پانل های چوبی به دلیل طبیعی بودن مصالح و رنگ متناسب با آجر گزینه مناسبی برای ترکیب با آجر می باشند. از انواع مصالح چوبی نما می توان به نمای ترمووود ، نمای چوب پلاست و نمای اچ پی ال اشاره کرد.

همان‌طور که مشاهده کردید، نمای ترکیبی با استفاده از متریال های متفاوتی طراحی و اجرا می‌شود که هر کدام ویژگی و قیمت مخصوص خود را دارند.
شما با استفاده درست و اصولی از هر متریال نماسازی می‌توانید نمایی زیبا، کاربردی و اصولی را اجرا کنید.
به شرطی که اجرای نمای ترکیبی‌تان را به گروهی ماهر و کاربلد بسپارید!
اجرای نمای ترکیبی نیازمند تبحر خاصی است که تیم ما به راحتی از پس آن برمی‌آید.
همان‌طور که می‌دانید با گسترش صنعت ساختمان سازی، متریال و مصالح ساخت نمای ساختمان‌ها نیز افزایش پیدا کرد.
به طوری که بسیاری از این متریال­‌های جدید نماسازی امروزه مورد توجه قرار گرفته و محبوبیت بسیاری پیدا کرده اند و ممکن است شما برای انتخاب بین این متریال‌ها دچار سردرگمی شوید.
  •   نوشته شده توسط :  
  •   دسته مطلب :   مقالات
  •   تاریخ انتشار :  1400/09/22

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید